Menu

AMAC DIENSTEN

Mac reparaties
voor jouw
ultieme Apple-ervaring.

Laat je defecte Mac niet voor paniek zorgen. Met onze Mac-reparaties, uitgevoerd door Apple-gecertificeerde technici met originele Apple-onderdelen, lossen we het probleem voor je op. Als Apple Authorized Service Provider (AASP) voldoen we aan de hoogste kwaliteitseisen, wat betekent dat je dezelfde kwaliteit en garantie krijgt als bij de Apple Store, ongeacht welk ondersteund model Mac je laat repareren. Voor Mac-reparaties ben je bij ons aan het juiste adres. Kom gewoon langs in één van onze Amac-winkels. Geen afspraak nodig!

Lees meer
Lees minder

Kom goed voorbereid

Weet je niet goed welk model MacBook je hebt?
Ontdek op deze pagina's of en welke MacBook, MacBook Air, MacBook Pro of iMac je hebt zodat je de juiste prijsindicatie kan krijgen.

KRIJG EEN PRIJSINDICATIE

Maak jouw selectie

Weet je niet goed welk model MacBook je hebt? Ontdek op deze pagina's of en welke MacBook, MacBook Air of MacBook Pro je hebt zodat je de juiste prijsindicatie kan krijgen.

Vind winkels

RESERVEKOPIE

Zorg voor een kopie van
je belangrijke gegevens.

ZOEK MIJN-FUNCTIE

Schakel eerst de
Zoek mijn-functie uit.

Kom goed voorbereid

RESERVEKOPIE

Zorg voor een kopie van
je belangrijke gegevens.

ZOEK MIJN-FUNCTIE

Schakel eerst de
Zoek mijn-functie uit.

 Apple gecertificeerd

 50 servicepunten

 Ook als 'ie elders is gekocht

 15 jaar ervaring

 Apple garantie op je reparatie

Apple gecertificeerd

50 servicepunten

Ook als 'ie elders is gekocht

15 jaar ervaring

Apple garantie op je reparatie

AMAC SUPPORT

Software vragen?
Kom gewoon langs!

AMAC SUPPORT

Software vragen?
Kom gewoon langs!

AMAC WINKELS

Vind jouw Amac.
We helpen je graag!

RECYCLING

Goed voor jou.
Goed voor de planeet.

AMAC REFURISHED

Goedkoper, groener, maar
nog 100% origineel.

AMAC INRUILSERVICE

Krijg korting op je nieuwe,
met de waarde van je oude.

AMAC REFURISHED

Goedkoper, groener, maar
nog 100% origineel.

AMAC INRUILSERVICE

Krijg korting op je nieuwe,
met de waarde van je oude.

AMAC WINKELS

Vind jouw Amac.
We helpen je graag!

RECYCLING

Goed voor jou.
Goed voor de planeet.

AL JOUW ANTWOORDEN

Veelgestelde vragen

AL JOUW ANTWOORDEN

Veelgestelde vragen

  • Hoe verloopt het reparatieproces?

    Wanneer je je Apple-apparaat inlevert voor reparatie, vragen we bij inname om je persoonlijke gegevens. Zo kunnen we contact met je opnemen en zo weten we zeker dat we de juiste persoon het juiste apparaat teruggeven. Ook dien je voor het inleveren van een reparatie een leeftijd te hebben van 18 jaar of ouder. Als we zijn begonnen aan je Apple-apparaat, gaan we hem flink testen met Apple-eigen tools. Als het probleem onder garantie valt, repareren we het gratis. Valt het probleem buiten garantie? Dan krijg je een offerte. Ga je niet akkoord met de offerte om wat voor reden dan ook, dan betaal je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor AirPods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoeveel kost mijn reparatie?

    Er zijn veel verschillende prijzen, afhankelijk van klacht en model. Je kan jouw specifieke apparaat en klacht opzoeken in onze serviceprijzen tool. Hieruit komt dan een prijsindicatie. Ga je niet akkoord met de offerte die je na onderzoek krijgt om wat voor reden dan ook, dan heb je alleen de onderzoekskosten van € 79,90 voor Mac, € 39,95 voor iPhone, € 29,95 voor iPad of Apple Watch en € 19,95 voor Airpods of accessoires. Alleen het maken van een prijsopgave voor bijvoorbeeld de verzekeraar kost maximaal € 79,90.
  • Hoe lang duurt mijn reparatie?

    Ben je in één van onze "Same Day"-stores voor je iPhone? Dan kan je er vanuit gaan dat je iPhone schermreparatie of batterijreparatie dezelfde werkdag nog klaar is*. We houden je uiteraard op de hoogte van de status. Overige iPhone reparaties kunnen een werkweek duren.
    Kom je voor iPad of AirPods? Dan kan je er vanuit gaan dat deze binnen 2 werkdagen omgeruild zijn.
    Kom je voor een Mac-reparatie? Dan wordt deze opgestuurd naar ons hoofdkantoor voor reparatie. De gemiddelde doorlooptijd voor Mac is 1 werkweek.
    Kom je voor een Apple Watch? Dan moet de Apple Watch naar het depot van Apple. Hierdoor kan het wat langer duren.
    Kom je voor een reparatie van iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 of 6 Plus, dan duren deze reparaties gemiddeld 1,5 werkweek***
  • Krijg ik een nieuw of refurbished apparaat?

    Wanneer een iPhone, iPad of Apple Watch wordt omgeruild, bestellen wij een vervangend toestel bij Apple. Apple kan dan 2 type apparaten aanleveren; gloednieuw of remanufactured. Als een apparaat remanufactured is, betekent dit dat het een nieuw geproduceerd apparaat is, waar mogelijk een onderdeel in zit dat eerder in een ander apparaat heeft gezeten. Het gaat hier dan uitsluitend om niet-slijtage onderdelen zoals de camera, het moederbord of een afdekplaatje. Alles aan de buitenkant is dan altijd nieuw (scherm, behuizing en ook accu). Je kan het zien als een nieuwe apparaat dat van de band rolt, waar een onderdeel zonder negatief effect kon worden geplaatst uit een ander toestel. Remanufactured apparaten worden gezien als nieuwe en perfecte iPhones, iPads en Apple Watches, omdat ze zo gebouwd zijn en door dezelfde kwaliteitscontrole gaan als retail-modellen. Je krijgt dus eigenlijk een gloednieuwe die een klein beetje extra meehelpt het milieu te sparen! Het is natuurlijk niet nodig om een nieuwe camera te produceren wanneer er al een goed werkende gemaakt is. Zo ben je onbewust duurzaam bezig.

    Wanneer een apparaat refurbished is, betekent dit dat het apparaat al bestond en dat alleen de kapotte onderdelen zijn vervangen voor nieuwe. Dit voldoet niet aan de Apple eisen. Apple levert daarom nooit refurbished apparaten bij een reparatie.
    Het omruilen van een Mac is uiterst zeldzaam, maar mocht dit gebeuren, dan zijn deze nieuw.

    Het is niet mogelijk om te kiezen voor een gloednieuw of remanufactured model en de keuze wordt willekeurig gemaakt door Apple.
  • Verlies ik mijn data?

    We gaan er niet van uit dat de data op je apparaat verloren raakt, echter is dit niet altijd te voorkomen. We raden klanten altijd voorafgaand, van wat voor reparatie dan ook, om een reservekopie (backup) te maken van alle data op het apparaat. De data wordt niet bewust verwijderd, maar soms is dit wel nodig wanneer de iPhone niet door kalibratie heen komt.
    We doen ons best om geen fouten te maken bij reparaties, maar wij zijn ook mensen. Dit houdt in dat er altijd risico op ongelukjes is, waardoor data mogelijk verloren kan gaan. Er zijn ook een aantal reparaties waar we niet om dataverlies heen kunnen. Het gaat hierbij dan om iPhones omruilen (of nieuwe rear-systems), elke iPad reparatie, elke iPod reparatie, elke Apple Watch reparatie en moederbord reparaties van MacBooks (en enkele andere Macs).
    We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: backup! backup! backup!
    Amac is nooit aansprakelijk of verantwoordelijk voor dataverlies.
  • Wat gebeurt er met mijn privégegevens tijdens een reparatie?

    Uw privégegevens blijven privé. Onze monteurs hebben geen toegang tot je systeem en hebben dit ook niet nodig. iPhones, iPads, iPods en Macs kunnen opgestart worden in een speciale diagnosemodus waarin wij alleen de hardware (onderdelen) kunnen testen. Onze monteurs zijn vanuit Amac en Apple ook verboden om naar je inloggegevens te vragen (mede vanwege de AVG-wetgeving). Echter geldt hier wel een uitzondering. Als uit onderzoek blijkt dat het probleem dieper ligt en onze monteurs het systeem moeten testen (vooral bij software gerelateerde klachten), zijn zij wel toegestaan om naar je inloggegevens te vragen. Anders kunnen zij hun werk niet doen.
  • Waarom moet de "Zoek mijn"-functie uit?

    De "Zoek mijn"-functie is een diefstalbeveiliging en kan alleen uitgeschakeld worden door de eigenaar van het gekoppelde Apple ID (iCloud). Deze functie moet voor elke Apple-reparatie uitgeschakeld worden om zo te verifiëren dat de klant de rechtmatige eigenaar van het toestel is. Ook ontgrendelt dit het apparaat voor het geval het terug gaat naar Apple en wij hem vooraf moeten wissen. Anders kan het apparaat niet gerecycled worden. Met "Zoek mijn" is het toestel ook te traceren. Wanneer het toestel naar Apple gaat, wil Apple niet dat de locatie van hun depot zo te achterhalen is en probeert zo overvallen te voorkomen. "Zoek mijn" is ook uit te schakelen wanneer je geen toegang tot het toestel meer hebt. Zie hiervoor onderstaand artikel.
    Wanneer "Zoek mijn" nog actief is, kunnen wij je toestel helaas niet innemen voor reparatie en laat het systeem ons geen reparatie aanmaken.
    Lees hier meer over "Zoek mijn" en hoe je dit uit kunt schakelen: Apple Support.
  • Hebben jullie onderdelen op voorraad?

    Omdat er zoveel verschillende modellen van Apple-producten zijn, kunnen we helaas niet elk onderdeel op voorraad houden. Van iPhones hebben we wel de meest voorkomende onderdelen op voorraad. De "Same Day" locaties hebben iPhone schermen en accu's op voorraad (behalve die voor iPhone 5, 5s, 5c, SE (1st gen), 6 en 6 Plus***).

Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Winkel Amsterdam
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Winkel Arnhem
Arnhem
Roggestraat 13 a
Winkel Den Haag
Den Haag
Wagenstraat 10
Winkel Groningen
Groningen
Westerkade 7
Winkel Rotterdam Lijnbaan
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79B/C
Winkel Utrecht The Wall
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken
Ontdek onze winkels bij jou in de buurt
Winkel Amsterdam
Amsterdam
Prins Hendrikkade 26
Winkel Arnhem
Arnhem
Roggestraat 13 a
Winkel Den Haag
Den Haag
Wagenstraat 10
Winkel Groningen
Groningen
Westerkade 7
Winkel Rotterdam Lijnbaan
Rotterdam Lijnbaan
Lijnbaan 79B/C
Winkel Utrecht The Wall
Utrecht The Wall
Proostwetering 9
Bekijk alle winkels
Ontdek nu Klaar met ontdekken